Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » розробки уроків » поурочні плани

трудове навчання 9 клас
[ Викачати з сервера (209.1 Kb) ] 16.11.2013, 16:37

УРОКИ № 17-18    Дата __________.  

ТЕМА. Художнє конструювання виробів

Мета: закріпити знання про художнє конструювання виробів, методи ди­зайнерської біоніки, біоформи в художньому конструюванні; розвивати в учнів пам'ять, уяву, просторове та логічне мислення; формувати вміння розробляти ескіз майбутнього виробу; формувати інтерес до професії художника-конструктора, художника-модельєра, дизайнера; виховувати почуття прекрасно­го, основи дизайнерського смаку, охайність, культуру праці.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I.  Організаційна частина

Перевірка присутності учнів та призначення чергових.

IIАктуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів

Запитання до учнів.

Звернувши увагу на розгаданий кросворд і прочитавши по верти­калі ключове слово (біоніка), учитель запитує в учнів, що називають біонікою? (Учням з курсу біології відоме значення слова «біо-»).

Учитель. Дійсно, це пов'язано із живою природою. Спробуймо навести приклади. (Учні повинні сказати, які біологічні об'єкти (природні форми чи процеси) їм нагадують запропоновані предмети. Так, природа вважається найталановитішим творцем прекрасного і тому є невичерпним джерелом натхнення. Вона прекрасна не лише тому, що художньо досконала сама по собі, а й тому, що кожен переносить на неї своє розуміння краси.

З якою метою створюється ескіз або ж макет? (/ перший, і другий надають зорове уявлення про майбутній виріб. За допомогою ескізу можна передати зовнішні риси, форму, пластику ліній, що створюють цю форму, пропорції, стильову спрямованість, силует, колір. А макет, крім цього, дає просторове уявлення про виріб. Його можна розглядати з різних точок зору, повертаючи або змінюючи позицію спостерігача. Макет можна розібрати і зібрати подібно до реального виробу. Одна з головних переваг макета в художньому конструюванні полягає в тому, що він дає змогу проектувати у звичних для зовнішнього уявлення об'ємних формах, а не в умовних плоских зображеннях. Допомагає детальніше роздивитись задуманий виріб, удосконалити його форму, уточнити пропорції, колір).

III. Вивчення нового матеріалу

1. Історія розвитку біоніки

Протягом багатьох віків люди вивчали, досліджували, пробували копіювати живу природу. Розглянемо бджолині соти. Вони являють собою десятки тисяч шестигранних призм, розміщених паралельними рядами. Соти ізотропні — їх міцність однакова в усіх напрямках. Кожен ряд комірок бджоли кладуть із «перев'язкою», як каменярі

цегляну стіну. Тисячолітній досвід бджіл у створенні сотів успішно використовується архітекторами і будівельниками.

Японські кораблебудівники створили корабель, який копіював форму кита. Це дозволило на 25% підвищити швидкість судна при тій же потужності механізмів.

Оригінальну конструкцію «підземохода» розробив радянський інженер-конструктор. Для створення своєї машини він вивчив метод «роботи» крота — визнаного рекордсмена підземних проходів. Інший Інженер-конструктор розробив автомобіль без коліс, що стрибає, Ідею створення якого йому підказав кенгуру. Усе це є прикладами дизайнерської біоніки (біодизайну).

Категорія: поурочні плани | Додав: sergei | Теги: розробки уроків труд 9 клас
Переглядів: 4260 | Завантажень: 1165 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.6/7
Всього коментарів: 1
1 Василь Кашуба  
0
Потрібні конспекти

Ім`я *:
Email *:
Код *: