Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з української мови та мов національних меншин
Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року
I. Аудіювання (слухання та розуміння прослуханого)
Оцінюється
здатність учня сприймати на слух незнайоме за змістом висловлювання після
одного прослуховування. Це передбачає:
а) розуміння комунікативної мети висловлювання, фактичного змісту,
причиново-наслідкових зв’язків, теми й основної думки висловлювання,
виражально-зображувальних засобів висловлювання, стилю й типу мовлення
прослуханого висловлювання;
б) оцінювання прослуханого.
II. Говоріння й письмо (діалогічне та монологічне
мовлення)
Діалогічне
мовлення
Оцінюється
здатність учнів:
а) виявляти певний рівень обізнаності з теми, що обговорюється;
б) уміти складати діалог відповідно до запропонованої ситуації й мети
спілкування; самостійно досягати комунікативної мети; використовувати репліки
для стимулювання, підтримання діалогу, формули мовленнєвого етикету;
дотримуватися теми, спілкування та норм літературної мови; демонструвати певний
рівень вправності у процесі діалогу (стислість, логічність, виразність,
доречність, точність, емоційність тощо);
в) висловлювати власну думку щодо теми, яка обговорюється;
г) аргументувати висловлені тези, коректно спростовувати помилкові
висловлювання співрозмовника.
Критерії оцінювання діалогічного мовлення
I. Початковий
1 - Учень (учениця) підтримує діалог на елементарному рівні. Здебільшого він
(вона) відповідає на запитання лише однозначними реченнями ("так” чи "ні”) або
уривчастими реченнями ствердного чи заперечного характеру
2 - Учень (учениця) відповідає на елементарні запитання короткими репліками,
які лише частково реалізують комунікативну мету.
3 - Учень (учениця) бере участь у діалозі за найпростішою за змістом
мовленнєвою ситуацією, може не лише відповідати на запитання співрозмовника, а
й формулювати деякі запитання; комунікативна мета досягається ним (нею) лише
частково
|