Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » учитель учню

фразеологія 5 клас
08.04.2013, 21:16

1. Фразеологізм —це:

а)  фрази, об'єднані в текст;          

б)  словосполучення;

в)  крилатий вислів;

   г)    стійке сполучення слів, яке за значенням дорівнює одному слову (словосполученню).

2. Що не є джерелом для виникнення фразеологізмів?

а)  Усна народна творчість;              б) повсякденне мовлення;

в)  влучні вислови видатних осіб;  г) вислови античних часів, біблійні вирази.

3. Фразеологізми у реченні є:

 а)   вставними конструкціями;        

 б)   членами речення,  тотожними за значенням словам, які вони можуть заступати;

в)  не є членами речення;                 

 г) є підметами.

4. Походження слів можна з'ясувати, скориставшись:
а)   тлумачним словником;        б)   етимологічним словником;

в)  словником синонімів;            г)       фразеологічним словником.

5. Позначте фразеологізм:

а)  ліс дрімає;                       б)    набрати води;

в)  золотий годинник;        г)   крізь землю провалитися.

6. Який з фразеологізмів має значення «запам'ятати»?
   а)   Зарубати на носі;           б)    прикусити язика;

в)  гріти руки;                        г)   терти потилицю.

7. З'єднайте фразеологізми з їхнім значенням.

1.Аж за живіт братися                                 а) Уникати зустрічі

2.Десятою дорогою обминати                    б) Спричинити ще більший

3.Висипати солі в рану                                 в)Перевершити кого-небудь у чомусь

4.За пояс заткнути                                        г)Дуже сміятися, реготати

8. Позначте фразеологізми зі значенням  «завдавати мук, дошкуляти».

а)  Грати на нервах;                                 б)   підкласти свиню;

   в)   заливати за шкуру сала;                 г)   хватити лишку.

9. Доповніть фразеологізми.

Покласти зуби … ;                       носити камінь ... ;

вилами поводі ... ;                        підвести під ....  

10.Поясніть  значення  фразеологізму  шкіра  та  кістки.
Уведіть його в речення.                              

11. До  фразеологізму мов  у  воду  опущений  доберіть  си­нонімічні та антонімічні.

12. Складіть два речення, в одному з яких розбити глека вживається як вільне словосполучення,  а в іншому — фразеологізм.

Категорія: учитель учню | Додав: sergei | Теги: Тести
Переглядів: 1850 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: